Проект № 17 Регіональне інформаційно-аналітичне інтернет-видання «КАНІВ-online»

Регіональне інформаційно-аналітичне інтернет-видання «КАНІВ-online»

Пропонується до розгляду бізнес-ідея започаткування діяльності інтернет-видання «Канів-online», яке розраховуватиме на інтернет-аудиторію мешканців м. Канева та Канівського району Черкаської області.

Соціальна проблема, що останніми роками постала перед канівцями – це брак як самої інформації, так і об’єктивної і незаангажованої інформації про суспільне життя канівської громади. Інформаційні інтереси вказаної територіальної громади залишаються незадоволеними у повному обсязі, що дезорієнтує мешканців стародавнього міста і району. Не маючи повної і достовірної інформації про суспільне життя та  стан громади, остання не повністю використовує можливості для власного розвитку, а відтак стає уразливою щодо прийняття помилкових рішень. Незадоволеність указаної суспільної потреби стає серйозною перепоною для реального впливу мешканців територіальної громади на суспільно-економічне та політичне життя.

Місією інтернет-видання «Канів-online» є оперативне донесення до мешканців Канівського регіону достовірної  та незаангажованої інформації щодо життя громади (передусім) та іншої корисної інформації.

Зазначена місія може бути досягнута через реалізацію таких завдань:

  1. створення сприятливого місцевого інформаційного середовища;
  2. виховання у представників громади Канівського регіону патріотизму щодо своєї малої батьківщини;
  3. виховання взаємоповаги у користувачів ресурсу, незважаючи на розбіжності у поглядах;
  4. надання ресурсу в користування з рекламною метою на комерційних засадах;
  5. надання мешканцям міста та району інших інформаційних послуг (у тім числі інтернет-бібліотеки та інших).

Діяльність інтернет-видання «Канів-online» будуватиметься за такими принципами:

  • гуманізму та поваги до людської гідності;
  • рівновіддаленості від політичних, релігійних та інших ідеологій;
  • оперативності, достовірності та корисності створюваного інформаційного продукту;
  • самоокупності та прибутковості;
  • уникання в публікаціях плагіату, умисного введення в оману, наклепу, злослів’я, дифамації, безпідставних звинувачень;
  • не приховування інформації із корисливих мотивів;
  • участі представників громади у створенні і подачі інформації до видання із попереднім редагуванням і контролем достовірності.

Підставою успішної реалізації даної бізнес-ідеї є суттєве зростання питомої ваги інтернет-ЗМІ серед інших масс-медіа. Інтернет-видання «Канів-online», як і більшість інтернет-ЗМІ оновлюватиметься безперервно протягом дня. І, таким чином, може використовуватися як джерело інформації для  місцевих друкованих ЗМІ.

Опитування показують, що довіра інтернет-аудиторії до інформації, отриманої з інтернету, вища, ніж довіра до інших інформаційних носіїв [1].

В усьому світі зараз спостерігається тенденція падіння тиражів щоденних друкованих засобів інформації та зростання кількості відвідувань інтернет-ЗМІ. Це пов’язано з тим, що інтернет стає все більш доступним і швидким, а також свідчить про те, що люди все більше і більше звертаються за новинами до інтернет-ЗМІ, які оперативно подають їх в режимі реального часу, на відміну від щоденних газет, які тут явно поступаються місцем [1].

За даними звіту українського порталу Bigmir)net “Глобальна статистика українського Інтернету” [2] в Україні Інтернетом користуються 54%  міського населення. Розмір української аудиторії користувачів мережі за різними даними складає від 12 до 14 мільйонів осіб. Проникнення Інтернету в Україні перевищило середній показник у Європі. Враховуючи стабільний ріст, український сегмент всесвітньої мережі залишається одним з найкращих місць для освоєння рекламних площ.

У даному контексті цікавим є дослідження компанії InMind, проведене у лютому 2012 року [3]. Відповідно до нього кількість користувачів Інтернету (тобто людей, які входять у мережу не рідше 1 разу на місяць) станом на початок року досягла 16,9 мільйона – 42% всього дорослого населення України. Причому, в статистиці компанії не беруть участь українці, яким на момент проведення дослідження не виповнилося 15 років.

Певні результати вказаного дослідження унаочнено рисунком 1.1.

 

Результати дослідження української інтернет-аудиторії компанією InMind

Рис. 1.1. Результати дослідження української інтернет-аудиторії компанією InMind (лютий 2012 року) [3]

У тому ж дослідженні зазначається, що найвище проникнення Інтернету в Україні у містах із населенням понад 100000 жителів. Саме в таких містах доступ до мережі мають у середньому 54% мешканців. І хоча найнижчим проникнення всесвітньої павутини є у селах (всього 23%), проте саме там відносний показник приросту інтернет-користувачів найвищий – 35%. Якщо поточні темпи зростання збережуться, то до кінця 2012-го року кількість користувачів інтернету в Україні може сягнути 20 мільйонів [3].

Інтернет-видання не вимагають таких великих капіталовкладень, як друковані ЗМІ. Однак для високоякісної подачі матеріалів в електронному вигляді без часових, організаційних, і, головно, фінансових витрат не обійтися.



П.І.Б. автора: Кучеренко Роман